اعطای بورس تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مناطق محروم

کسب علم و دانش نقش موثری در بهبود زندگی افراد و پیشرفت کشور دارد؛ به همین دلیل یکی از راه های رفع مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی و…، توجه به امور علمی و فرهنگی است. با این وجود، در حال حاضر تعداد زیادی از کودکان، نوجوانان و حتی جوانان کشور، به دلایل مختلف به ویژه فقر و عدم دسترسی به امکانات مناسب آموزشی، از تحصیل محروم هستند. برخی هم بدلیل سکونت در مناطق دور افتاده و صعب العبور، فقط دوره ابتدایی را با کیفیت پایین می گذرانند.

بهیاد با هدف توانمندسازی اهالی مناطق محروم، برنامه ریزی و اجرای برنامه های آموزشی-انگیزشی را در دستور کار دارد. حمایت های تحصیلی مستمر و بلند مدت، یکی از همین برنامه هاست که خیرین نیک اندیش بهیادی تلاش دارند با شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد مناطق محروم، زمینه شکوفایی استعداد این عزیزان را فراهم نمایند.

کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای رفع محرومیت از مناطق محروم و ترویج خودباوری و تقویت روحیه تلاش در بین اهالی آن مناطق از دیگر اهداف اصلی راه اندازی طرح بورسیه در بهیاد است.

گروهی از دانش آموزان مناطق محروم که در سال های گذشته از خدمات بورسیه بهیاد بهره برده اند هم اکنون جزو داوطلبین خدمت به سایر متقاضیان استفاده از طرح بورسیه هستند و ان شالله این چرخه ارزشمند سال های سال برای ساختن دنیایی بهتر، ادامه خواهد داشت…